رابطة TM

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
رابطة TM

وحوش السيرفر المصري الاول

habeba
HaMeSelKaLaM
Hagag
ahmedhakim
8 مشترك

باب الترشيح لمنصب نائب الرئيس

ahmedhakim
    مقاتل بهراوة
    مقاتل بهراوة

باب الترشيح لمنصب نائب الرئيس Empty باب الترشيح لمنصب نائب الرئيس

مُساهمة من طرف ahmedhakim الأحد 11 أبريل 2010 - 22:35

السلام عليكم ورحمة الله

هذا الموضوع مخصص لمن يريد الترشيح فى منصب نائب الرئيس

وعلى اى عضو يلاقى نفسه يرغب فى الترشيح لهذا المنصب يقوم بالرد

ووضع هذه البيانات :
    1- الاسم
    2- السن
    3- الرتبة
    4- عدد السكان
    5- عدد ساعات التواجد يوميا

* شروط الترشيح:
    على العضو المرشح ان يكون :
    1- عدد السكان أكثر من 1000
    2- عدد الجيش ضعف عدد السكان
    3- مخلص لرابطة TM ولفرع TM-11
    4- مؤمن بأنه اختلاف الرئى لا يفسد للود قضية
    5- يعلم جيدا انه اذا تم انتخابه وبقى قائد ذو منصب وقام بأى تقصير سوف يتم استبداله بالعضو الذى كان يليه فى عدد الاصوات .
    6- يقوم بمساعدة الجميع قبل مساعدته الشخصية

هيتم اختيار ثلاث اعضاء على الاكثر او عضوين على الاقل للمنصب وهيتم عمل موضوع جديد للتصويت حتى تتم المنافسة بينهم

هيتم غلق الموضوع يوم 13 ابريل الساعة 12 مساء بتوقيت القاهرة

شكرا للجميع وتنياتى بالتوفيق

اخوكم أحمد حكيم

Hagag
    مقاتل بهراوة
    مقاتل بهراوة

باب الترشيح لمنصب نائب الرئيس Empty رد: باب الترشيح لمنصب نائب الرئيس

مُساهمة من طرف Hagag الأحد 11 أبريل 2010 - 23:27

الاسم: أحمد حجاج
    السن: بلاش احراج
    الرتبة: 507
    عدد السكان: 1776
    عدد ساعات التواجد: من 5 : 8 ساعات يوميا
    HaMeSelKaLaM
    HaMeSelKaLaM
    جندي أول
    جندي أول

مُساهمة من طرف HaMeSelKaLaM الأحد 11 أبريل 2010 - 23:50

- الاسم همس الكلام
    2- السن ......!
    3- الرتبة 519
    4- عدد السكان 1759
    5- عدد ساعات التواجد يوميا من 12 الى 15 ساعة يوميا

habeba
    habeba
    مقاتل بهراوة
    مقاتل بهراوة

مُساهمة من طرف habeba الإثنين 12 أبريل 2010 - 11:18

الاسم: حبيبة
    السن : .............
    انابرشح همس الكلام لانى متاكده ان الكل بيحبها
    زى ما انا بحبها وبحترمها
    وانا متاكده ان الكل هيصوت ليها
    وانا اسفة لو كنت اتكلمت فى مكان المفروض متكلمش فيه
    مع تحياتى:
    حبيبة
    قائد الجرمان
    قائد الجرمان
    مقاتل بهراوة
    مقاتل بهراوة

مُساهمة من طرف قائد الجرمان الإثنين 12 أبريل 2010 - 13:45

الاسم: سامح محمد (اللاعب الرئيسي للقرية)
    ولكني انا اللي بفتح له على طول وهو ما يكون متواجد دائما وانا :اسماعيل يحيى
    السن: انا 14 اما سامح 15
    الرتبة: 1169
    عدد السكان: 1156
    عدد ساعات التواجد: في ايام الخميس والجمعة والسبت اكون متواجد حوالي يمكن 9 ساعات او اكثر اما الايام الثانية اتواجد كل ساعتين مره او كل 3 ساعات اذا تريدون

عدل سابقا من قبل قائد الجرمان في الإثنين 12 أبريل 2010 - 13:58 عدل 1 مرات
    ?فارس مصر?
    ?فارس مصر?
    جندي أول
    جندي أول

مُساهمة من طرف ?فارس مصر? الإثنين 12 أبريل 2010 - 13:56

الاخت حبيبه
    انا متفهم تعاطفك مع الاخت همس الكلام وبتايديها
    ولكن انا شايف انه ده ممكن ياثر على الناس التانيه اللي هاتقوم بعملية الانتخاب
    انا عضو جديد في تحالفكم
    وجاي من تحالف tm12
    لكن انا بعتب عليكي في انك دعمتي الاخت همس الكلام على الملا مع وجود منافس ليها
    اكيد شخص محترم زيها ولا يقل عنها في اي شئ
    ولكن لندع الاعضاء هم من يختاروا

انا اسف لو في حاجه في كلامي دايقت حضرتك
    بس دي وجهة نظرى

وفي النهاية
    اتمنى التوفيق
    للاخت همس الكلام

والاخ حجاج

ومن سيفوز في هذه الانتخابات سوف نهنئه
    ومن لا يفوز سوف نقول له حظ طيب في المره القادمه

اخوكم فارس مصر
    اسف على الاطاله
    Hagag
    مقاتل بهراوة
    مقاتل بهراوة

مُساهمة من طرف Hagag الثلاثاء 13 أبريل 2010 - 20:06

الأخوة الأفاضل أعضاء تحالفنا العظيم
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    اسمحوا لى أن أتقدم لكم جميعا بإعتذار وأطلب سحب ترشيحى لمنصب نائب الرئيس وذلك للأسباب الأتية:
    1) أن الوضع الذى تم - والذى أقر بتسرعى بالمشاركة فيه - إنما هو نموذج لما يجرى فى بلادنا من ممارسة عقيمة لديمقراطيات مفصلة مسبقا ولا طعم لها ولون ولا رائحة
    فقد تعلمنا أن الديمقراطية هى حكم الشعب للشعب وبالشعب وهذا يتضمن أن يكون جميع من يتولى مسئوليات مختارين ومنتخبين بدءا من الرئيس وحتى أصغر القادة أما أن نقول أن الرئيس هو فلان وطبعا لا أحد لديه إعتراض فهذا بالضبط كعمليات توريث الحكم وليس فى الإمكان أبدع مما كان وهذا هو القائد الملهم الذى لن يجود علينا الزمان بغيره
    طبعا انا بأعتذر للأخ الرئيس فليس هو المقصود لشخصه بل المقصود الفكرة والمبدأ.
    2)أن الصفحة التى وضعت لملء البيانات لم تشمل البرنامج الدعائى ومن ثم فلا أحد سيعرض ما لديه من أفكار يرغب فى تنفيذها
    3) عدم معرفة اللاعبين ببعضهم البعض بشكل كافى
    مما سيكون (بناء على 2 -3) معه شكل العملية الانتخابية هى مجرد اختيار لأسماء بلا رغبة حقيقية فى معرفتهم بل فقط هذا هو الموجود ولابد من اختيار أى واحد والسلام.
    4) أول مرة فى حياتى اسمع عن لجنة تحكيم مكونة من شخص واح !!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    لكل ما سبق ومع خالص اسفى ارجو ان تسامحونى على سحب ترشحى لمنصب نائب الرئيس لأننى لا أرغب فى المشاركة فى هذه الفكرة الديمقراطية الممسوخة
    وأعتذر عن الإطالة
    أخيكم
    حجاج
    HaMeSelKaLaM
    HaMeSelKaLaM
    جندي أول
    جندي أول

مُساهمة من طرف HaMeSelKaLaM الثلاثاء 13 أبريل 2010 - 20:41

اولا انت اول واحد طلبت موضوع الديموقراطية ده
    اول شىء تم طرحه فى كلامه وهو ) أن الوضع الذى تم - والذى أقر بتسرعى بالمشاركة فيه - إنما هو نموذج لما يجرى فى بلادنا من ممارسة عقيمة لديمقراطيات مفصلة مسبقا ولا طعم لها ولون ولا رائحة

يعنى ايه مش فاهمة؟؟؟

تانى شىء وهو )أن الصفحة التى وضعت لملء البيانات لم تشمل البرنامج الدعائى ومن ثم فلا أحد سيعرض ما لديه من أفكار يرغب فى تنفيذها

حضرتك الخطوة مش مكانها فى الموضوع ده ولكن احنا اصلا كنا بنحضرها للناس اللى هتنزل المنافسة كل واحد هنسيبله اسبوع كالم يعرض فيه اختياراته وافكاره والخطة اللى المفروض هيمشى عليها ويعمل لنفسه برنامج يمشى عليه

تالت شىء وهو 3) عدم معرفة اللاعبين ببعضهم البعض بشكل كافى

احنا لسة فى اندماج جديد والناس دول كانوا قادة فى تحالفهم مقدرش انا اخليهم اعضاء وبس بسبب قانون حصل وتم ضمهم معانا لازم يتم انتخابهم مننا ومن اعضاء تحالفهم
    وبعدين عدم معرفة الاعضاء يعنى احنا مثلا هنستنى لما الاعضاء يتعرفوا على بعض
    التحالف محتاج شغل ومحتاج تقدم ومحتاج مناقشات مينفعش رئيس لوحده ومينفعش نستنى التعارف

رابع شىء ) أول مرة فى حياتى اسمع عن لجنة تحكيم مكونة من شخص واح !!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اسفة كلام حضرتك غلط اقرا الرسالة المعممة كويس هتعرف ان لجنة التحكيم الرئيس احمد حكيم ومعاه اللواء 136 مش هينفع نكتب جمب الرئيس انه لجنة تحكيم واللى يجى يبص على التحالف ميلاقيش ليه رئيس ولا ايه؟؟
    اللواء 136 مشكور حضرته مش عضو دائم بينا بس هو ضيف معانا لامور هو عالم بيها كويس مكلف بيها من قبل رئيس الرابطة وهو الوحيد اللى ينفع يبقى فاصل فى موضوع الانتخابات

خامس شىء كل ما سبق ومع خالص اسفى ارجو ان تسامحونى على سحب ترشحى لمنصب نائب الرئيس لأننى لا أرغب فى المشاركة فى هذه الفكرة الديمقراطية الممسوخة

يعنى ايه ممسوخة مش فاهمة يعنى قبل ما تقولنا كلمة زى دى كان ممكن تناقشنا فى غلطنا زى ما تم مناقشتى فى موضوعى وقام الرئيس بتغيره وفتح باب الترشيح احنا ما اجبرناش حد انه يرشح نفسه ولكن سيبنا كل واحد يختار وقولنا ان الترشيح هيخلص النهاردة
    ما اظنش اوى ان حضرتك خدت بالك انها ديموقراطية ممسوخة دلوقتى والا يوجد شىء شخصى فى الموضوع واسفة انا مش هقوله ومش هقول انى عرفته وفهمته

باب الترشيح هيتقفل النهاردة الساعة 12 مساء كنت فين حضرتك من ساعة مثلا؟؟
    من الصبح؟؟
    من امبارح؟؟؟
    هرجع واقول تانى اختلاف الرئى لا يفسد للود قضية
    ولكن النهاردة هقول افساد الرئى يفسد الرئى الاخر

شكرا لحضرتك ومستنية المناقشة
    هيتم تعميم ردك فى الموضوع وهيتم كتابة ردى ايضا
    اى عضو حابب يتناقش معايا او معاك او يعمل زيك ويتنازل عن ترشيحه يتفضل اهلا وسهلا وساعتها هنتضطر برجوع كل شىء كما كان وهنقوم بالغاء الانتخابات الى انتهاء السيرفر

اسفة انا كمان على الاطالة
    HaMeSelKaLaM
    HaMeSelKaLaM
    جندي أول
    جندي أول

مُساهمة من طرف HaMeSelKaLaM الثلاثاء 13 أبريل 2010 - 21:31

اتفقنا على أن الخلاف فى الرأى لا يفسد للود قضية
    ولكنه لا يعنى التهديدات المبطنة ب هنتضطر برجوع كل شىء كما كان وهنقوم بالغاء الانتخابات الى انتهاء السيرفر
    ان كانت الانتخابات منحة منوطة بشخص ولو رئيس الرابطة الذى كان موافقا على فكرة الانتخابات ولكن يبدو أنه قد غير رأيه فتكليف شخص للإشراف على العملية الانتخابية لأمور هو عالم بيها كويس يعنى أن هناك أمور خفية لا نعلمها فلماذا حجب المعلومات؟
    اعتراضى الأول كان (ولن أعلق على اختيارك للألفاظ التى أوردتها أنا فى مكانها) عدم وضع منصب الرئيس فى الترشيحات وأعتقد ن هذا الأمر كان موافق عليه معى الأخ وليد إلا إذا كانت هناك امور لا نعلمها غيرت ذلك.
    ثانى الأمور موضوع الدعاية واحنا كنا حنحدد 00000
    من الذى سيحدد ولماذا لم تعلن العملية كاملة من أول لحظة؟
    أليس الأمر غريبا؟
    ثالث الأمور عدم معرفة الأعضاء ببعضهم والتحالف محتاج لشغل 0000
    ما الذى يمنع إدارة التحالف من قبل قادته الحاليين وحتى انتهاء العملية كاملة ولو بعد شهر فهل هناك وجه للاستعجال يجبر على ذلك؟
    وأنا لم أعلم أن القادة قد تقدموا باستقالاتهم من مناصبهم مثلا
    لجنة التحكيم0000
    عجيب جدا أن يكون منصب الرئيس بعيد عن مجرد التفكير فى الترشيح ثم يكون نفس الرئيس هو عضو لجنة التحكيم !!! وتغضبى من كلامى ؟؟؟
    الممسوخة ضايقتك الكلمة مع انها كلمة عادية وحقيقية فاما أن نقول لدينا ديمقراطية وبلا تهديدات وام أن نترك الأمور على حالها وما فيش داعى لكلام يوجع الدماغ لأن الديمقراطية أساسها الرأى والرأى الأخر فاذا كنا نأخذ من الرأى الأخر كلمات ونظهرها بشكل انتقادى فقط للنقد فهذا غير مفهوم؟
    أما اين كنت فأعتقد لممارسى العمل العام والمتضمن الفكر الانتخابى والسياسى أن باب الترشيح طالما لا يزال مفتوحا فللكل الحق فى فعل ما يشاء وليس مرتبطا بميعاد معين ولا أتعقد أن قانون الرابطة يحظر ذلك
    وعفوا للإطالة
    HaMeSelKaLaM
    HaMeSelKaLaM
    جندي أول
    جندي أول

مُساهمة من طرف HaMeSelKaLaM الثلاثاء 13 أبريل 2010 - 21:35

استاذ حجاج طبعا انا عارفة ان حضرتك اكبر منى سننا وحجما
    لكنه لا يعنى التهديدات المبطنة ب هنتضطر برجوع كل شىء كما كان وهنقوم بالغاء الانتخابات الى انتهاء السيرفر ( طيب مهو احنا عملنا اللى الكل طلبوا وقال عليه واولهم حضرتك لما نعمله بقا ويتقلنا لاء مش محتاجين منكم حاجة تعتبونا برضه يعنى لا يمين نافع ولا شمال نافع)

ولكن يبدو أنه قد غير رأيه فتكليف شخص للإشراف على العملية الانتخابية لأمور هو عالم بيها كويس يعنى أن هناك أمور خفية لا نعلمها فلماذا حجب المعلومات؟

الشخص اللى حضرتك بتتكلم عنه وهو اللواء 136 ولا يعرف اننا طلبنا ضمه معانا للانتخابات لان الانتخابات اتعملت دلوقتى واللواء معانا من تلات اسابيع تقريبا اصلا عشان بس للعلم اللواء انضم لينا بسبب ظروف سفر احمد حكيم لمدة 10 ايام وانا اللى طلبت ضمه من رئيس الرابطة يعنى لا رئيس الرابطة غير كلامه ولا احنا مخابيين حاجة ويوم ما انضم اللواء انا برده عممت رسالة بنه ضيف معانا شكرا لوقته وتعبه معانا الرسايل بقى بتتقرا وبتتمسح مثلا ده شىء انا مش اتعاتب عليه

ثانى الأمور موضوع الدعاية واحنا كنا حنحدد 00000
    من الذى سيحدد ولماذا لم تعلن العملية كاملة من أول لحظة؟
    أليس الأمر غريبا؟

لاء مش اليس امر غريب الغريب ان حضرتك اكتشفت انه غريب دلوقتى بعد ما عملت ترشيحك وعدى يوم ونص عليه يعنى كان ممكن تعترض من الاول ايه وجه النظر يعنى فى الاكتشاف المتأخر ده؟؟
    احب بس اجيبلك حاجة تفتكرها ده جزء من الرسالة المعممة اللى بناء عليها حضرتك اصلا رشحت نفسك واكتشفت انك غلطت دلوقتى:

(هيقوم كل عضو بالرد على الموضوع المخصص حسب ميوله او استعداته يختار منصب يتقدم له ويكتب رد فيه البيانات والشروط الموضحة بالموضوع

وبعد ذلك هيتم فرز الردود قبل الرئيس واللواء 136 وهيتم وضع موضوع للانتخابات وهيتم التصويت للمناصب كل منصب هينزل فيه 3 اعضاء على الاكثر وعضوين على الاقل هيتم التانفس بينهم على المناصب
    يعنى مثلا منصب قائد القوات هينزل ليه 3 اعضاء او عضوين وهتقوم المنافسة بينهم
    )

عجيب جدا أن يكون منصب الرئيس بعيد عن مجرد التفكير فى الترشيح ثم يكون نفس الرئيس هو عضو لجنة التحكيم !!! وتغضبى من كلامى ؟؟؟

لاء العجيب انك رشحت نفسك وانت عارف ان الرئيس مش نازل فى الترشيح عايزة اعرف سبب واحد لكلامك دلوقتى
    الرئيس سفارته تاخد 60 عضو يعنى اترشح مترشحش السفارة هية اللى عملاه رئيس مش انا ولا اى حد
    احمد حكيم مقصرش معانا فى اى شىء وانا بقول كده بعيد عن اى شىء شخصى اسئل اى لاعب تانى معانا فى التحالف او برة التحالف اسئل رئيس الرابطة نفسه هو هيقولك
    هينزل ترشيح نفسه رئيس اوكى دور فى رسايل حضرتك هتلاقى اووووول موضوع خاااالص للترشيح والانتخبات اللى هو موضوعى اللى اتغير قولت فيه لو حد شايف انه الرئيس ممكن ينزل الانتخابات دى اوكى اى حد شايف نفسه انه ممكن يبقى رئيس يقولنا ويرشح نفسه كده انا مش غلطانة

لممسوخة ضايقتك الكلمة مع انها كلمة عادية وحقيقية فاما أن نقول لدينا ديمقراطية وبلا تهديدات وام أن نترك الأمور على حالها وما فيش داعى لكلام يوجع الدماغ

( هية مدايقتنيش بس مفهمتهاش لانها مش حقيقية بدليل ان حضرتك بس اللى اشتكيت منها
    انا مهدتتش حد بس احنا نفزنا راغبتكم فى الانتخابات لما نتهاجم عليها واحنا صح يبقى صعب نعملها تانى عشان نتهاجم تانى )

ما اين كنت فأعتقد لممارسى العمل العام والمتضمن الفكر الانتخابى والسياسى أن باب الترشيح طالما لا يزال مفتوحا فللكل الحق فى فعل ما يشاء وليس مرتبطا بميعاد معين ولا أتعقد أن قانون الرابطة يحظر ذلك

( قانون الرابطة مش بيحظر حاجة بس مش هنفتح باب الترشيح سنة يعنى هو يادوب يومين تلاتة ونعمل التصويت وخلاص التحالف يشتغل وكل قائد يشوف عمله المحدد ليه وخلاص خلصنا ازاى ليس مرتبط بمعاد بقا )
    vsmlord
    vsmlord
    مقاتل بفأس
    مقاتل بفأس

باب الترشيح لمنصب نائب الرئيس Empty الانسحاب دليل ضعف وخوف

مُساهمة من طرف vsmlord الثلاثاء 13 أبريل 2010 - 22:38

استاذ احمد ياريت تراجع نفسك بسرعة والا تفترض سوء النية قبل التجربة
    كل شخص له الحق فى ان يرشح نفسه لاى منصب كما له الحق فى ان يسحب ترشيحه فى اى وقت
    وفى النهاية مازال المنصب عليه منافسه بين اثنين من اللاعبين المحترمين الى هيقوموا بعرض افكارهم بالتساوى فى المساحة قبل ان ينتخبهم اعضاء التحالف
    ولن يقود الابطال الا الابطال
    المهم ان يظل الود والاحترام متواصل بيننا دائما مهما كانت النتائج واتمنى من كل صاحب صوت ان يصوت بموضوعية دون اعتبار للاسماء
    وشكرا
    Hagag
    مقاتل بهراوة
    مقاتل بهراوة

مُساهمة من طرف Hagag الثلاثاء 13 أبريل 2010 - 22:56

رغبة منى فى انهاء هذا الجدال المتبادل مع الأخت همس ومع كامل تقديرى لشخصها
    فكل ردودها حول التوقيت وما اكتشفتش الا دلوقتى والحقيقة هذا النمط فى الحوار غير منتج والمغالطة بأن موضوع الدعاية ده مش مكانه مع انى راجعت كل ما كتب ولم أجد ما يشير لما يقال الآن من اننا سنحدد ونضع 00 ولم أفهم برضه (سامحونى) من الذى سيحدد؟ والقول بأن الرئيس لأن عنده السفارة فأنا أذكر أن الأفوكاتو كان ولا زال رئيس للرابطة كلها وليس لتحالف وسفارته ليست فى المستوى 20
    عموما أنا أعلنت قرارى وأسبابى وطبقا لقانون الرابطة
    عزيزى vsmlord انت شخص محترم جدا وأنا متابع كتاباتك واتمنى لك دوام هذا الأسلوب الراقى ولكن الأمر ليس افتراض لسوء نية بل كشف عن أوجه قصور وأتمنى من الأخ وليد أن يرد عليا ويقرر مدى صحة كلامى
    وأسف للإزعاج والإطالة بس كنت فاكرها جد قوى وكنت واخدها برضه جد قوى ما تزعلوش منى
    والسلام
    vsmlord
    vsmlord
    مقاتل بفأس
    مقاتل بفأس

مُساهمة من طرف vsmlord الثلاثاء 13 أبريل 2010 - 23:26

هاكرر للك الجملة تانى
    الانسحاب دليل ضعف وخوف
    وماليش اى مصلحة غير انى اشوف انتخابات ناجحة وفيها منافسة شريفة
    الناس لحد دلوقتى بيتكلموا كلام صحيح هما بس بيجمعوا اسماء المرشحين خد الامور خطوة بخطوة فوى كل مرة تلاقى حاجة مش عاجباك اطرحها للمناقشة ومافيش ثوابت فى اى حاجة فى الدنيا
    لكن انت بتقول انا معترض دون ابداء نقاط اعتراض واقعية وحتى من غير ما تبدع حلول وطب وبعدين لو كل واحد حس ان الانتخابات فيها حاجة غلط وانسحب ماهو فى النهاية الانتخابات هتم والمرشحين هيبقوا قادة وهيعملوا الى شايفينوا صح بناءا على اختيار الاغلبية والخسران الوحيد هيكون المقاطع للانتخابات
    واذا كل واحد عنده سمات القيادة انسحب يبقى فى النهاية مافيش انتخابات يبقى مانعبش نفسينا احسن ولا نعمل اى حوار ماهى كده كده خربانة بدل مانحاول نصلحها
    الحل الوحيد الى انا شايفه وهوالحل الشرعى انك تكمل فى الانتخابات وتقنعنى وتقنع بقية الاعضاء انك قائد افضل واقوى من المرشحين التانيين ولما تبقى قائد ابقى صحح الاوضاع
    لكن انسحابك يعنى استسلامك للامر الواقع
    طيب يبقى ازاى نرشح قائد يقودنا فى الحروب الجاية وهو مقدرش حتى يدخل معركة انتخابية فيها صعوبات
    انا على استعداد اناقشك فى كل نقطة انت اعترضت عليها واثبتلك فيها العكس
    Hagag
    مقاتل بهراوة
    مقاتل بهراوة

مُساهمة من طرف Hagag الأربعاء 14 أبريل 2010 - 0:10

عزيزى الفاضل vsmlord
    انسحابى ليس لعدم رغبة فى خوض المنافسة ولكن الفكرة زى ما تناقشت فيها من قبل مع الأخت همس هى مجرد تحريك للسكون ومحاولة لتطبيق ما نحن محرومين منه فى الواقع
    وللعلم يا عزيزى الفاضل أنا طبقت التجربة كاملة بالمنافسة على جميع المناصب وجميع النقاط التى أثرتها مع الأخت همس على تحالفى فى سيرفر 18 ورغم اننى كنت وقت التجربة رئيس التحالف وسفارتى هى سفارة التحالف إلا أننى تركت الأمور تجرى حسب طبيعتها بل رفضت ترشيح نفسى ليكون الرئيس شخص غيرى (ممكن تشرفنى بالزيارة على سيرفر 18 بنفس الأسم وأجعلك ترى كل هذا بنفسك) وبعد انتهاء المدة المتفق عليها اعيدت الانتخابات وحصلت على منصب الرئيس بالانتخاب وليس بالسفارة
    وقد سبق لى التحاور مع الأخ (وليد) الأفوكاتو وكان متفقا معى تماما فى هذا وسعدت جدا حينما أخبرتنى الأخت همس ببدء التجربة ولكنى راجعت نفسى فأما أن تكون التجربة كاملة وبها كل معطياتها من توقيت واشراف ودعاية بشكل متساوى بين جميع المرشحين وعلى كل المناصب أو نريح دماغنا
    ولو حضرتك قرأت الرسائل المتبادلة بينى وبين الأخت همس بتروى لتبين لك أننى لم أغير حرف من البداية للنهاية ولكن كانت أسئلة من نوع اشمعنى دلوقتى والرئيس علشان السفارة
    وبالنسبة لموضوع لما تبقى قائد ابقى اعمل اللى انت شايفه صح فهذا غير مقبول لأن القائد عليه وهو ينفذ برنامجه الذى تم انتخابه على أساسه أن يعمل من خلال مشورة ناخبية ويعود اليهم ولا يفرض ما يراه هو صح
    لذلك كان لابد من وضع كل القواعد التى تحكم العملية بكاملها منذ البداية وحتى النهاية وبوضوح تام منعا لأى لبس
    وأشكرك بجد على صبرك وتفهمك
    والسلام
    gladiator-11
    مقاتل بهراوة
    مقاتل بهراوة

مُساهمة من طرف gladiator-11 الأربعاء 14 أبريل 2010 - 15:40

اخى Hagag
    اسمحلى ان اتدخل فى الحوار اوضح بعض الاشياء لحضرتك و لكل الاعضاء رغم اقتناعى التام ان الانتخابات تخص التحالف فقط و ليس لنا تدخل فيها و ياريت الكل يكون عارف ده و متأكد منه
    من خلال التعليقات فهمت ان نقطه الاختلاف و اللى حضرتك بتتكلم فيها هيا ان المفروض يكون كل المناصب ملغاه و يتم طرحها جميعها للانتخاب و انا معك فى كل كلامك لكن يكون الامر زى ما حضرتك عرضته لو كان ليس هناك وجود للتحالف اساسا بمعنى ان التحالف فى مرحله التكوين و ساعتها هيتم الكلام اللى حضرتك ذكرته و هيكون المشرفين على هذه العمليه هم قاده الرابطه لانه يتم انشاء تحالف جديد لكن الوضع هنا به بعض الاختلاف حيث ان الوضع اللى احنا امامه هو اندماج لتحالفين اى ان الكيان موجود منذ شهور و كل ما حدث هو اندماج للاسباب كثيره من ضمنها طرد المزارع و رفع الرتبه و غيرها من الامور وفى هذه الحاله بيكون الحل مختلف و هو انه بيتم تخير كل رئيس تحالف من الاثنين ما بين رئاسه التحالف و وجود السفاره و عاده بيمنح الاختيار للتحالف الاقدم لان هذا حقه علينا
    لكن طبعا هنا الامر مختلف و التحالفين موجودين و قائمين و عند الاندماج الرئيس بيدخل بى ٢ وزراء من عنده و صاحب السفاره اللى فى التحالف الاخر بيدخل بى ٢ وزراء و كده يكون فى عدل لكن احمد حكيم خد قرار انه يعرض كل المناصب للانتخاب و ده مشكور عليه يعنى ممكن باقى القاده يكونوا مش من تحالفه
    اتمنى ان تكون وجهه نظرى كانت واضحه لحضرتك و كل الاعضاء ووضحت الفرق بين الاندماج و انشاء تحالف من جديد
    ?فارس مصر?
    ?فارس مصر?
    جندي أول
    جندي أول

مُساهمة من طرف ?فارس مصر? الأحد 18 أبريل 2010 - 17:12

ياناس حد ينجدني القرية بتاعتي انسرقت

همس انجديني

انا عاوز الايميل بتاع اي حد لاني قريتي انسرقت ومش عارف ادخلها

حد يساعدني
    Hagag
    مقاتل بهراوة
    مقاتل بهراوة

مُساهمة من طرف Hagag الأحد 18 أبريل 2010 - 18:08

طيب والايميل حيفيدك بايه؟
    vsmlord
    vsmlord
    مقاتل بفأس
    مقاتل بفأس

مُساهمة من طرف vsmlord الأحد 18 أبريل 2010 - 20:56

ممكن تدخل نمرتك ضرورى جدا
    لان الموضوع بجد خطير ولازم اكلمك لانى وقعت فى نفس الحوار النهاردة وقدرت اهرب منه
    وان شاء الله اقدر اساعدك
    ?فارس مصر?
    ?فارس مصر?
    جندي أول
    جندي أول

مُساهمة من طرف ?فارس مصر? الأحد 18 أبريل 2010 - 21:59

السلام عليكم
    اخي الكريم
    انا رقمي 009745641820
    انا موجود في قطر
    وانت بس رن عليا وانا هاكلمك